22:19 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهر هوشمند

پاویون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه برپا می‌شود
نماد برتر- با برپایی پایون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه زمینه‌ای فراهم شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور بتوانند در رویداد این هفته که شامل "نمایشگاه‌های بین‌المللی سویاز ۲۰۲۰" و "ناوی‌تک ۲۰۲۰" می‌شود، حضور یابند.
شرط های اقتصاددانان برای نجات ورشکسته های کرونازده اردبیل
نماد برتر- ماندگاری بیش از شش ماهه کرونا در استان اردبیل، صاحبان بسیاری از کسب و کارها همچون صاحبان مجتمع های گردشگری آب گرم، تالارهای پذیرایی و مغازه های خرده فروش را عاصی کرده و آنها را در آستانه ورشکستگی و رکود عمیق قرار داده است.
همکاری جهاد دانشگاهی با سازمان منطقه آزاد قشم
نماد برتر- تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین جهاددانشگاهی و سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر مرکزی جهاددانشگاهی منعقد شد.
۴۰ درصد صادرات کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود
نماد برتر- مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، یازدهم شهریور در سفر به کیش از روند پیشرفت پروژه های عمرانی و زیر بنایی کیش بازدید به عمل آورده و دو طرح مرکزی ویژه برای بیماران کرونایی و همچنین پارلمان زنان کیش را افتتاح کرد.
بازار جهانی اینترنت اشیا منفجر می‌شود!
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بازارهای جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال‌های اخیر به شدت مورد استقبال بخش‌های مختلف جوامع قرار گرفته و رشد آن تا سال آینده از برآورد کارشناسان نیز فراتر خواهد رفت.
سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء در اصفهان آغاز به کار کرد
پایگاه خبری راد: سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها توسط دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.
افزایش ضریب نفوذ بیمه بدنه خودرو با ایده‌ای فناورانه
پایگاه خبری راد: گروهی از جوانان صاحب اندیشه در قالب استارتاپی در مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف محصولی را تولید کرده‌اند که داخل خودرو قرار می‌گیرد و با اتصال به اینترنت اطلاعات خودرو را به سرور منتقل می‌کند؛ این ایده ضریب نفوذ بیمه بدنه خودرو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که شرکت‌های بیمه سرمایه بیشتری را جذب کنند.
بلک‌بری سراغ توسعه اینترنت اشیا می‌رود
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که بلک بری به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در جهان تصمیم گرفته که به توسعه دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا بپردازد.
دولت ژاپن برای هک کاربران مجوز صادر کرد!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که دولت ژاپن قانون جدیدی را مطرح و تصویب کرده که به واسطه آن می‌تواند به دستگاه‌های نا امن مبتنی بر اینترنت اشیا که توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، نفوذ و دسترسی پیدا کند.
سرمایه‌گذاری جهانی ۳.۸ تریلیون دلاری در فناوری ارتباطات
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین برآوردها حاکی از آن است که هزینه و سرمایه گذاری‌های جهانی در زمینه توسعه زیرساخت‌های فناوری و ارتباطات در سال ۲۰۱۹ میلادی با یک رشد ۳.۲ درصدی به ۳.۸ تریلیون دلار خواهد رسید.
شیائومی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا تمرکز می‌کند
پایگاه خبری راد: شیائومی اعلام کرده که قصد دارد مبلغی معادل ۱.۴۵۷ میلیون دلار را در زمینه فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سرمایه گذاری کند.
هوشمندسازی ۳۰۰ شهر اروپا تا پایان سال ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که ۳۰۰ شهر اروپا تا پایان سال ۲۰۱۹ هوشمند می‌شوند.
اینترنت اشیا و مشکلی به نام بلاکچین
پایگاه خبری راد: کارشناسان بر این باورند که فناوری بلاک‌چین می‌تواند تا حد زیادی به ارتقای سطح امنیت سایبری دستگاه‌های هوشمند و متصل به اینترنت اشیا کمک کند.
سرمایه‌گذاری لازمه‌ی بهره‌وری از فناوری است
پایگاه خبری راد: در نشست تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، به نقش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بهره‌وری از فناوری و ایجاد کارآفرینی تاکید شد.
اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اینترنت اشیا
پایگاه خبری راد: شرکت چینی شیائومی قصد دارد که در پنج سال آینده مبلغی معادل ۱.۵ میلیارد دلار در زمینه تولید و توسعه گجت و خانه های هوشمند و اینترنت اشیا سرمایه گذاری کند.